مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 09:502021-11-03اقتصادي

اتوبوس­ های برقی تولید داخل به زودی راهی خیابان ها می شوند


در ادامه پیشرفت های فناورانه سال­ های اخیر حوزه حمل­ و نقل، از نخستین اتوبوس برقی رونمایی شد و حالا قرار است 200 دستگاه از این اتوبوس ­­ها به تولید انبوه برسند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چندی پیش بود که  با مشارکت مستقیم 5 شرکت دانش بنیان و خلاق، از نخستین نمونه مهندسی ­شده اتوبوس برقی در ایران، رونمایی شد.

اتفاق بزرگی که در ادامه منجر به عقد تفاهم­نامه ­ای برای تولید 200 دستگاه اتوبوس دیگر نیز کشید.

  مزایای مهم این طرح از مزایای مهم این طرح می­توان به کاهش مصرف سوخت نفت و گاز و پرداخت حدود 185 هزار دلار، تقریبا معادل 50درصد قیمت محصول بر اساس پیش نویس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در مدت 12 سال برای اتوبوس تمام برقی اشاره کرد.

همچنین این طرح کلان ملی فناورانه مزایای دیگری هم دارد از جمله  کاهش مصرف و پرداخت 165 هزار دلار، تقریبا بیش از 50درصد قیمت محصول بر اساس محاسبات انجام شده برای ارائه در کمیسیون ماده 12، کاهش تولید و انتشار آلاینده های هوا در کلان شهرهای آلوده.

اما یکی از ویژگی های مهم این طرح کلان ملی فناورانه، بی نیاز بودن از ایجاد زیرساخت جدید تولید و عدم­نیاز به تغییرات شدید در خطوط تولید اتوبوس های احتراقی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتوبوس­ های برقی تولید داخل به زودی راهی خیابان ها می شوند

اتوبوس­ های برقی تولید داخل به زودی راهی خیابان ها می شوند