مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-03دانش

طراحی نانوحسگر تشخیص کووید-19 با قابلیت تشخیص 10 ویروس در هر آزمون


پژوهشگران دانشگاه صنعتی همدان با همکاری محققان پژوهشگاه رویان حسگرهای تشخیص ویروس کرونا بر پایه گرافن با دقت و سرعت بالا را ساختند و به گفته آنها دستاوردهای این پژوهش نشان می دهد که این نانوحسگر قابلیت تشخیص تعداد 10 ویروس در هر آزمون را دارد.

- پژوهشگران دانشگاه صنعتی همدان با همکاری محققان پژوهشگاه رویان حسگرهای تشخیص ویروس کرونا بر پایه گرافن با دقت و سرعت بالا را ساختند و به گفته آنها دستاوردهای این پژوهش نشان می دهد که این نانوحسگر قابلیت تشخیص تعداد 10 ویروس در هر آزمون را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد پاینده پیمان، استادیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی همدان، تشخیص سریع ویروس SARS-CoV-2 را موجب جلوگیری از گسترش بیشتر آن دانست و گفت: مشکل اساسی در آزمون های فعلی، زمان بر بودن و عدم دقت بالای آنها در تعداد کم ویروس در نمونه ها است، از این رو ما در این کار به دنبال طراحی نانوحسگرهای مکانیکی به منظور تشخیص ویروس کرونا با دقت و سرعت بالا به وسیله شبیه سازی بودیم.

وی ادامه داد: در این کار، سطح گرافن به عنوان یک حسگر با آنتی بادی های اختصاصی ویروس کرونا پوشیده می شود و سپس در معرض ویروس قرار می گیرد و با محاسبه تغییرات خواص ارتعاشاتی حسگر موردنظر، وجود ویروس SARS-CoV-2 در نمونه های آزمون افراد مشکوک به کووید 19 تشخیص داده می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی نانوحسگر تشخیص کووید-19 با قابلیت تشخیص 10 ویروس در هر آزمون

طراحی نانوحسگر تشخیص کووید-19 با قابلیت تشخیص 10 ویروس در هر آزمون