مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 12:402021-11-02سياسي

برگزاری مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی در دانشگاه امیرکبیر


مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکترسید حسن قدسی پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، - مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکترسید حسن قدسی پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میر احمدی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: برخی افراد تصور می کنند واژه استکبار جزو واژه های بعد از انقلاب اسلامی است؛ اما در واقع این چنین نیست، بلکه واژه استکبار و مستکبر یک واژه قرآنی و دینی است.

وی افزود: اساس وقوع و پیدایش انقلاب اسلامی این است که از زیر بار ستم خارج شود و در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی نیز بر واژه قرآنی استکبار تاکید شده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: استکبار یعنی گردن کشی، سرپیچی و تجاوز به حقوق دیگران که این واژه در فرهنگ سیاسی به سلطه گری نیز ترجمه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی در دانشگاه امیرکبیر

برگزاری مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی در دانشگاه امیرکبیر