مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 10:052021-11-02اقتصادي

کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف رود مشهد


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در فاز اول کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف رود بیش از 22 تن جارو از هفت هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شد.

- مهدی یعقوبی در این خصوص اظهار کرد: کاشت انواع گونه های خوراکی و صیفی جات در حاشیه کشف رود طی سال های اخیر یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی حاشیه این رودخانه تاریخی بود که مشکلات مختلفی را برای سلامت مردم ایجاد کرده بود.

وی افزود: در آبان ماه سال 1398 با آغاز ساماندهی کشف رود، با همکاری دستگاه های متولی و مدیریت واحد شهرداری مشهد اقدامات بسیار مناسبی در راستای مقابله با کاشت انواع گونه های خوراکی در حاشیه این رودخانه و جلوگیری از آبیاری این گونه ها با استفاده از فاضلاب جاری در کشف رود صورت گرفت و همچنان در حال انجام است.

در صورت تداوم همراهی همه دستگاه های متولی در امر ساماندهی کشف رود این معضل زیست محیطی برای همیشه از بین خواهد رفت.

یعقوبی ادامه داد: کشت گیاهان غیرخوراکی و درختان مورد استفاده در صنعت تولید چوب، همواره به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های پیش رو در کشت جایگزین در حاشیه کشف رود مطرح بوده است که در همین راستا با همراهی جهاد کشاورزی، مطالعات مشاور و با همکاری کشاورزان محلی برای اولین بار گیاه جارو در فضایی به وسعت بیش از هفت هکتار در اراضی حاشیه کشف رود کاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف رود مشهد

کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف رود مشهد