مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 11:552021-11-01اقتصادي

عدم استفاده از مازوت در نیروگاه های اطراف تهران


مدیر دفتر مدیریت بحران پدافند غیرعامل شرکت تولید نیروگاه های برق حرارتی گفت: در هیچ کدام از نیروگاه های اطراف تهران یک لیتر مازوت نیست و در طول هفت سال اخیر استفاده نشده است و تنها در نیروگاه دماوند که در شرق تهران قرار دارد در مواقع اضطراری گازوییل مورد استفاده قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساناز جعفرزاده در حاشیه بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران با بیان این که در سایر نیروگاه های تهران همچون بعثت و طرشت به طور 100 درصد از سوخت گاز استفاده می شود، اظهار کرد: فاکتوری که هوای شهر تهران را آلوده می کند، براساس ترازنامه انرژی سال 1393 ذرات معلق بوده و این مساله هیچ ارتباطی با سوخت نیروگاه ها ندارد.

وی با بیان این که گوگرد به عنوان ماده اولیه در مازوت موجب ایجاد آلودگی می شود، تصریح کرد: شاخصی که برای آلودگی کلانشهرها تعیین شده شاخص ذرات معلق بوده در حالی که اگر مازوت عامل آلودگی بود شاخص دیگری افزایش می یافت.

جعفرزاده با بیان این که سه نوع سوخت در نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: سوخت اصلی تمام نیروگاه ها گاز بوده که 80 درصد سبد سوختی نیروگاه ها را تشکیل می دهد، زیر 9 درصد سبد سوخت نیروگاه ها را سوخت مازوت تشکیل داده است که صرفا در نیروگاه های بخاری قابل استفاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم استفاده از مازوت در نیروگاه های اطراف تهران

عدم استفاده از مازوت در نیروگاه های اطراف تهران