مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 06:202021-11-01اقتصادي

هفت نفر در اردبیل بر اثر گازگرفتگی فوت کردند


رییس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت نفر از همشهریان در استان اردبیل بر اثر گازگرفتگی و نشت گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

- مهری 10 آبان در نشست مسئولان اورژانس و ارتقا ایمنی مصرف گاز در اردبیل اظهار کرد: 101 نفر بر اساس آمارها و اطلاعات اورژانس در سال جاری دچار گازگرفتگی شدند که در 90 درصد این موارد کمک رسانی و نجات جان هموطنان انجام شده و از این بین هفت نفر بر اثر شدت گازگرفتگی جان باختند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از خانواده ها به جای استفاده از بخاری های استاندارد، سیستم گرمایشی مجهز و مرکزی از کباب پز و یا سایر وسایل گازسوز ویژه پخت و پز برای گرم کردن منزل و یا واحدهای تجاری و مسکونی استفاده می کنند که این امر خطرات بیشتری را به وجود می آورد.

رییس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: باید منفذی برای تهویه هوا در واحدهای مسکونی در نظر گرفته شود و بهتر است در استفاده از پنجره های دو جداره و سیستم گرمایش مرکزی، پکیج ها به سیستم فندار مجوز شوند تا امکان گازگرفتگی به حداقل برسد.

مهری افزود: با توجه به اینکه سرمای پاییزی و زمستانی خانوارهای استان اردبیل را وادار به استفاده از وسایل گرمایشی کرده، بهتر است در نصب بخاری ها از دودکش گالوانیزه استفاده شده و خانواده ها از سالم بودن مجرای دود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت نفر در اردبیل بر اثر گازگرفتگی فوت کردند

هفت نفر در اردبیل بر اثر گازگرفتگی فوت کردند