مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 04:102021-11-01سياسي

مرور دستاوردهای عملیات محرم


عملیات محرم در چند محور و طی چند مرحله طراحی شد که مرحله اول آن دوشنبه 61/8/10 در ساعت 22:8 دقیقه با رمز «یا زینب(س)» با فرماندهی قرارگاه عملیاتی کربلا و سرعت و غافلگیری قابل ملاحظه آغاز شد، - عملیات محرم در چند محور و طی چند مرحله طراحی شد که مرحله اول آن دوشنبه 61/8/10 در ساعت 22:8 دقیقه با رمز یا زینب(س) با فرماندهی قرارگاه عملیاتی کربلا و سرعت و غافلگیری قابل ملاحظه آغاز شد، به نحوی که کمتر از نیم ساعت پس از شروع عملیات قوای اسلام توانستند در یک محور تعدادی از نیروهای عراقی را به اسارت درآورند و در محور دیگر نیروهایی از دشمن به استعداد بیش از یک تیپ در محاصره نیروهای خودی قرار گرفتند و غالباً اسیر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویژگی های مهم این عملیات دستاوردهای آن بود که منجر به آزادسازی 700 کیلومترمربع از خاک ایران و 300 کیلومتر از خاک عراق شد و باعث شکستن جو حاصل از عدم پیروزی عملیات رمضان شد.

همچنین با پیدایش دورنمای شهر العماره عراق از روی بلندی های جبال حمرین در این عملیات باعث شد استراتژی جدید برای عملیات گسترده در منطقه جنوب که هدفش تعیین سرنوشت جنگ بود حاصل شد.

از دیگر ویژگی های این عملیات، استفاده دشمن از گازهای شیمیایی در منطقه عملیاتی بود که باعث شد مسئولین جنگ به طور جدی برای مقابله با این سلاح در عملیات های بعدی تدابیر لازم ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرور دستاوردهای عملیات محرم

مرور دستاوردهای عملیات محرم