مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 11:252021-10-31اقتصادي

واکسیناسیون یک میلیون راس دام سبک در مازندران/ طاعون در حیوانات اهلی مشاهده نشد


مدیرکل دامپزشکی مازندران مازندران با بیان اینکه تاکنون در حیوانات اهلی استان بیماری طاعون مشاهده نشده است، گفت: 9 ماهه امسال یک میلیون راس گوسفند و بز در استان واکسینه شدند و تا حدودی اطمینان خاطر ایجاد کرد که شاهد این بیماری در استان نباشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، امسال 8 تا 14 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل با شعار پدافند غیرعامل، ایران پایدار نامگذاری شده است که تهدیدات زیستی اولویت نخست پدافند غیرعامل است.

به همین منظور رزمایشی با عنوان مبارزه با طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان بهشهر انجام شد و در این رزمایش بر بی خطر بودن این بیماری بر روی انسان تاکید و افزوده شد که این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و صرفا نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می کند و جای نگرانی برای ابتلای انسان به این بیماری وجود ندارد اما حیوان مبتلا به این بیماری تلف خواهد شد و درمانی برای آن وجود ندارد اما قابل پیشگیری است.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک ویروس بسیار واگیر گوسفند و بز است و این بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی است و در مکان هایی مشاهده می شود که دام اهلی در تماس با حیوانات وحشی هستند و یا از آبشخورهای مشترک استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون یک میلیون راس دام سبک در مازندران/ طاعون در حیوانات اهلی مشاهده نشد

واکسیناسیون یک میلیون راس دام سبک در مازندران/ طاعون در حیوانات اهلی مشاهده نشد