مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 10:202021-10-31اقتصادي

پیش بینی کشت 65 هزار هکتار کشت گندم آبی در ایلام


معاون بهبود تولیدات گیاهی استان ایلام گفت: پاییز امسال کشت گندم به تازگی شروع شده و کشت 65000 هکتار گندم آبی و 85000 هکتار گندم دیم در برنامه گنجانده شده است.

- زرین جوب ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: پاییز امسال کشت گندم به تازگی شروع شده و برنامه، کشت 65000 هکتار کشت گندم آبی و 85000 هکتار گندم دیم است.

وی افزود: در سال زراعی جاری با اینکه هنوز کشت محصولات شروع نشده است اما احتمال کاهش سطح زیر کشت را نداریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان ایلام با اشاره به نحوه تامین بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان در ایلام اظهار کرد: بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان از طریق شبکه رسمی تولید و توزیع بذر توزیع می شود و بخشی هم توسط کشاورزان از محصول تولیدی خود تهیه شده تامین می شود، بذر گندم آبی و دیم و هچنین بذر جو به مقدار کافی در استان تولید و تامین شده و در حال توزیع است و 1000 تن هم صادرات بذر به سایر استان ها داریم.

وی افزود: بذر گندم 7600 تا 7800 تومان در نظر گرفته شده که بر اساس درخواست و مراجعه کشاورزان در اختیار آنها قرار می گیرد.

زرین جوب به قیمت انواع کودهای شیمیایی مصرفی کشاورزان اشاره کرد و گفت: کودهای شیمیایی هم به مقدار کافی تأمین شده و از طریق حواله الکترونیک و با قیمت دولتی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت؛ قیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت 65 هزار هکتار کشت گندم آبی در ایلام

پیش بینی کشت 65 هزار هکتار کشت گندم آبی در ایلام