مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:052021-10-31اقتصادي

ثبت نام بیش از 51 هزار نفر در طرح یارانه دستمزد


تازه ترین نتایج عملکرد یارانه دستمزد حاکی از آن است که از سال 1398 تا پایان شهریور ماه 1400 جمعا 51 هزار و 50 نفر از جویندگان کار در این طرح ثبت نام کرده و طی این مدت 32 هزار و 550 قرارداد کار منعقد شده که بیشترین میزان قراردادها متعلق به واحدهای فعال در بخش خدمات بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح یارانه دستمزد از جمله طرح های اثرگذار در حوزه اشتغال به شمار می رود که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی 30 درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می شود.

کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند از 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می شوند.

طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی با ورود نیروی جوان و ارتقاء سطح تولید و سرمایه گذاری در بخش­های تعاونی و خصوصی تحت­ عنوان یکی از سیاست­های فعال بازار کار تدوین شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام بیش از 51 هزار نفر در طرح یارانه دستمزد

ثبت نام بیش از 51 هزار نفر در طرح یارانه دستمزد