مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 16:052021-10-30فرهنگي

درهای گالری گلستان با نام ایران درودی باز شد


لیلی گلستان و محمد احصایی نمایشگاهی را با گرامیداشت یاد و نام بلند آوازه ایران درودی و نیز همه هنرمندانی که در این ماه های کرونا زده دار فانی را وداع گفتند آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کسی تصور نمی کرد افتتاحیه نمایشگاه عکس های 50ساله سید محمد احصایی در گالری گلستان رنگ غم و اندوه به خود گیرد؛ عصر جمعه هفتم آبان، گالری گلستان پس از 18 ماه کرونایی دوباره درهایش را به روی مردم گشود تا روایتی متفاوت از استاد بزرگ خط و نقاشی خط ایران ببینند اما خبر درگذشت ایران درودی بر همه چیز سایه انداخت.

اما گذشته از این تلخی مستمر، قدم زدن در نمایشگاه عکس های 50 ساله سیدمحمد احصایی و دیدار موزه های جهان از قابی که او ثبت کرده، حس متفاوتی به مخاطب می داد.

اغلب عکس ها تاریخ 1348 دارند و مخاطب می فهمد احصایی آن روزگاران فقط 30 سال داشت و برای آگاهی از دنیای هنر به تور هنری در اروپا و آمریکا رفت.

احصایی جوان، در آن سال ها خوشنویس و گرافیست قابلی بود و هم زمان که درس می خواند در گروه گرافیکی که زنده یاد مرتضی ممیز در دانشگاه تهران راه اندازی کرده بود خط گرافیک درس می داد.

در واقع چنین تور هنری یک فرصت طلایی برای او محسوب می شد.

خود احصایی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه درباره آن گفت: آن موقع از سازمان کتاب های درسی که مدیر آتلیه بودم مرخصی گرفتم و برای گشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درهای گالری گلستان با نام ایران درودی باز شد

درهای گالری گلستان با نام ایران درودی باز شد