نظر ابن عربی درباره نور چیست؟/نماد ازعناصر اصلی زبان ابن عربی استمترجم کتاب «آیینه، حرف، نور در مکتب ابن عربی» گفت: طبق نظر ابن عربی نور براساس طبیعت خود مانند وجود بخش پذیر نیست. طبق نظر او موجودات بارقه های نوری هستند که از وجه الله ساطع می شوند. - به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب آیینه، حرف، نور در مکتب ابن عربی نوشته طاهر اولوچ روز سه شنبه 4 آبان در قالب نشست هفتگی شهر کتاب و یک گردهمایی مجازی با سخنرانی قاسم کاکایی، طاهر اولوچ و داود وفایی مترجم کتاب برگزار شد. در ابتدای این نشست، داود وفایی گفت: عرفان مدعی سعادت واقعی انسان است و می گوید با مرکب عشق می توان تا اقیانوس بی کران حقیقت پیش رفت و به مرحله ی متعالی فناء فی الله رسید. این مکتب، مانند هر مکتب دیگری، اصطلاحات خاص خود را دارد و در مواقعی از نمادهای مختلفی هم استفاده می کند. عرفان پژوهان همه متفق القول اند که تأویل، اصطلاح سازی و نمادسازی از پایه های اصلی عرفان اند. وقتی روزبهان سخن از زورآزمایی با خدا می راند یا حلاج سرود انا من اهوی و من اهوی من سر می دهد و اناالحق می گوید یا بایزید دم از سبحانی سبحانی ما اعظم شأنی می زند یا شیخ اکبر نظریه ی وحدت وجود را بسط و گسترش می دهد و مدعی می شود فُصوص الحکم را در واقعه ای از پیامبر (ص) دریافت کرده است، هر فرد خردمندی درمی یابد که با سخنان و عقایدی پیش پااف برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |