مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 05:202021-10-30فرهنگي

صدای تاریخ در موزه صدای تبریز


موزه های متعددی در کشور ما وجود دارد، اما موزه صدای تبریز در نوع خود یکی از موزه های منحصر به فرد و جزو اولین موزه های صدا و موسیقی در ایران به شمار می رود که تاریخ حرفه ی نوازندگی و قدمت سازهای اصیل را به نمایش گذاشته و به خوبی توانسته مردم را با موسیقی آشنا کند.

- نخستین موزه صدای کشور و نخستین موزه خصوصی در آذربایجان شرقی توسط رییس جمهور وقت در چهارم اردیبهشت 1397در تبریز افتتاح شد و در خانه تاریخی و زیبای امیرپرویز واقع در خیابان تربیت و در دل بازار تاریخی کره نی خانا راه ‍اندازی شده است؛ به محض وارد شدن از در کوچک خانه امیر پرویز، هشتی کوچکی دیده می شود که با ظرافت هرچه تمام با نمای آجری تزیین شده و آمدن ما را به این گنجینه ی هنر و صدا خوش آمد می گوید.

مردی میانسال در را باز می کرده و ما را به داخل موزه هدایت می کند، چند پله پایین می آییم و وارد حیاتی بزرگ با دیوارهای بلندی می شویم، حوضی در وسط حیاط و باغچه ای پر از گل توجه ما را به خود جلب می کند، البته به دلیل اینکه فصل پاییز است و هوا سرد، از سرسبزی چندان خبری نیست.

ملک موزه صدا مربوط به دوره معاصر بوده و به نام مالک قبلی آن، امیر پرویز است، اما در اصل این خانه مربوط به خاندان کلکته چی بوده و به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای تاریخ در موزه صدای تبریز

صدای تاریخ در موزه صدای تبریز