مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 10:452021-10-29اقتصادي

ضرورت خارج کردن باغداری تویسرکان از تک محصولی گردو


همدان_ مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: باغداری در شهرستان تویسرکان باید از حالت تک محصولی گردو خارج شود تا شاهد پیشرفت بیشتر اقتصاد باغداری درشهرستان باشیم.

- مسعود اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اکنون محصول گردو محور اصلی اقتصاد باغداری در شهرستان است و تاکنون متأسفانه قیمت اصلی این محصول ساماندهی نشده است که باید تدابیری در این مورد اندیشیده شود.

اکبری بابیان اینکه 150 هزار هکتار کل اراضی زراعی و باغی تویسرکان است که 57 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی تویسرکان را شامل شده است و 10 هزار باغ و مابقی اراضی آبی و دیم را دارا شده است.

اکبری بابیان اینکه در بازار گردوی تویسرکان هر سال میلیاردها تومان چرخش مالی انجام می شود و متأسفانه عمده گردوهای تولید شده در این شهرستان در باغ ها به صورت خام فروشی انجام می شود، ادامه داد: فرآوری گردو و پرهیز از خام فروشی باعث ارزش افزوده و درآمدزایی در این شهرستان می شود و این امر باعث تحول و پیشرفت تویسرکان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی گردو در این شهرستان رشدی نداشته است و همین امر موجب محقق نشدن بهره وری حداکثری از ظرفیت اقتصادی گردو در شهرستان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت خارج کردن باغداری تویسرکان از تک محصولی گردو

ضرورت خارج کردن باغداری تویسرکان از تک محصولی گردو