مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 18:452021-10-28اجتماعي

چالش های خشکی دریاچه نمک را جدی بگیرید


پس از خشکی دریاچه نمک و تالاب ها، با شور شدن و کاهش شدید سفره آب زیرزمینی در منطقه قم و قنوات مواجه هستیم که به دنبال آن شوری خاک و نابودی اراضی کشاورزی و تخلیه روستاهای این دو منطقه دور از انتظار نیست.

- ایسنا/قم کارشناس حوزه آب و محیط زیست گفت: پس از خشکی دریاچه نمک و تالاب ها، با شور شدن و کاهش شدید سفره آب زیرزمینی در منطقه قم و قنوات مواجه هستیم که به دنبال آن شوری خاک و نابودی اراضی کشاورزی و تخلیه روستاهای این دو منطقه دور از انتظار نیست.

جلسه چهارصد و دوم بنیاد قم پژوهی، با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی با موضوع چالش های مرتبط با خشکی دریاچه نمک قم و تالاب های پیرامون آن برگزار شد.

دکتر محسن موسوی خونساری، کارشناس حوزه آب و محیط زیست، در رابطه با چالش های مرتبط با خشکی دریاچه نمک قم و تالاب های پیرامون آن عنوان کرد: متأسفانه بر روی تمام رودخانه های منتهی به دریاچه نمک قم سدهای مخزنی احداث شده و چنانچه در سال جاری و سال های آتی از طرف این سدها، حقابه زیست محیطی به سمت دریاچه جاری نشود مسلماً مشکلات عدیده ای گریبان گیر منطقه خواهد شد که مهم ترین آن ها عبارت اند از خشکی تالاب مره، تالاب بند علیخان و دریاچه نمک قم و کلاً نابودی اکوسیستم های موجود در منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های خشکی دریاچه نمک را جدی بگیرید

چالش های خشکی دریاچه نمک را جدی بگیرید