مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 15:552021-10-28سياسي

شرایط مذاکره با پلتفرم ها امکان پذیر نیست


کارشناسان فضای مجازی با ابراز مخالفت خود نسبت به طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، به ناامیدی ناشی از اجرایی شدن این طرح اشاره کرده و اظهار کردند شرایطی که در این طرح برای مذاکره با پلتفرم ها مطرح شده، - در واقعیت عملی نخواهد شد و تنها منجر به مهاجرت نیروهای نخبه از ایران و جلوگیری از رشد اکوسیستم فناوری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پنل بررسی حذف سرویس های گوگل با اجرای طرح صیانت باحضور کارشناسان فضای مجازی و مدیران عامل شرکت های فناوریر امروز در رویداد جی تاک برگزار شد.

در این پنل محمد کشوری، با اشاره به مزایای طرح صیانت از این نظر که فضای مجازی باید ضابطه مند باشد و در این حوزه به قانون نیاز داریم، گفت: قانون جرائم رایانه ای در زمان خودش پیشرو بود و با وجود انتقاداتی که به آن مطرح است، در بسیاری از جرائم مانند هک و نقض حریم شخصی با استفاده از آن حکم قضایی می گیرند، اما این قانون 12 سال پیش تصویب شده است.

قانون فعلی، قانون قضایی نیست و در حوزه قانون گذاری حوزه است و ایرادات جدی دارد و باعث به هم ریختن بیشتر فضا می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان همکاری شرکت های خارجی و حضور آنها در ایران وجود دارد، گفت: همین حالا هم بین پلتفرم ها و دولت ها در کشورهای خارجی کشمکش هایی وجود دارد که مربوط به یک کشور خاص نبوده و موضوعی است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط مذاکره با پلتفرم ها امکان پذیر نیست

شرایط مذاکره با پلتفرم ها امکان پذیر نیست