مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 13:002021-10-28سياسي

کتابخانه ای به مثابه یک قطب فرهنگی ملی


هشتاد و چهار سال قبل بر اساس نیتی که بازرگانی ایرانی داشت، کتابخانه ای بزرگ و غنی برای ارتقای فرهنگ عامه وقف آستان قدس رضوی شد و از آن روز تا کنون این کتابخانه هر سال براساس نیت های آن مرد فرهنگی بر مدار تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران می چرخد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم میقانی- رییس کتابخانه ملک - در یادداشتی که در اختیار ایسنا، قرار داده درباره این وقف این طور آورده است: امروز ششم آبان است، هشتاد و چهار سال از وقف کتابخانه ملی ملک بر آستان قدس رضوی می گذرد.

حاج حسین آقا ملک بازرگان مرد فرهنگی که در سال 1314 نیت ذهنی و همیشگی خود را جهت پایه گذاری کتابخانه معظمی جهت استفاده کافه و عامه سکنه ایران و تحقق هدفی که آن را ارتقای فرهنگ عامه می نامید، به منصه ظهور رسانیده بود؛ در ششم آبان سال 1316 این مجموعه عظیم و ارزشمند را وقف آستان ملایک پاسبان رضوی کرد تا شعبه ای باشد از کتابخانه ای که در مشهد مقدس و در حریم مطهر رضوی قرار داشت.

حاج حسین آقا که از اوان جوانی علاقه خود را به خواندن کتاب و گردآوری کتاب های نفیس و منحصربفرد خطی نشان داده بود و تا آن زمان تعداد قابل توجهی از این آثار را گردآوری کرده بود ، پس از تشکیل هسته اولیه کتابخانه در مشهد مقدس و با انتقال آن ها به خانه پدری خود واقع در بازار بین الحرمین بازار بزرگ تهران، این بار با وقف آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه ای به مثابه یک قطب فرهنگی ملی

کتابخانه ای به مثابه یک قطب فرهنگی ملی