مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 12:252021-10-28پزشكي

دو میوه پرخاصیت پاییز و زمستان


در فصول پاییز و زمستان مصرف کاهو، خیار و گوجه فرنگی را که طبع سرد دارند کمتر کنیم؛ضمن اینکه خرمالو و انارمیوه های بسیار مفیدی برای این فصل هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، علیرضا ابوالفضلی کارشناس طب سنتی، در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم گفت: ابوعلی سینا می گوید23 نوع سرماخوردگی داریم که طب امروز به سه نوع آن دست یافته و بوعلی سیناهم اشاره جزیی به مابقی انواع آن نداشته است.

وی ادامه داد: آنفولانزا یک بیماری عفونی است که درگیری آن با ریه به خاطر این است که این عفونت دارای پروتیین است و برای بقا به جای سرد بدن نیاز دارد و بهترین مکان برای خودش را در ریه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: همه ما بالقوه دارای سرماخوردگی هستیم و این بیماری به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد.

وقتی ویروس آنفولانزا به بدن ما می رسد به سرماخوردگی می رسد و تحریک می شود و با علائمی مثل تب، لرز، کوفتگی، گلودرد و سردرد خودش را به ما نشان می دهد و می فهمیم مشکل داریم و بیمار شده ایم.

متخصص طب سنتی افزود: هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا تلاش برای پایین آوردن تب اشتباه است؛ ویروس در سرد ترین شرایط وارد بدن می شود، وقتی تب اتفاق می افتد بدن دارد خود را برای مبارزه آماده می کند و نباید تب را پایین بیاوریم تا با آن حرارت شرایط را برای زندگی ویروس ها نامساعد کند و بعد از رسیدن به شرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو میوه پرخاصیت پاییز و زمستان

دو میوه پرخاصیت پاییز و زمستان