مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 10:552021-10-28اجتماعي

کوه های مینیاتوری «نهبندان»؛ مریخ روی زمین


باد و باران دست به دست هم داده اند این چنین تپه های رسوبی را بر صفحه کویر ترسیم کردند وقتی بر بلندای این سلسله جبال قرار می گیری به واسطه رنگ خاکستری آن تصویری از کره ماه را در مقابل دوربین چشمانت تداعی می کند.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛  2.

5میلیون سال پیش که خدا قلم نگاشتن زمین را به دست گرفت یعنی دوران کواترنری مناظر امروزی زمین، شرایط آب و هوایی و تغییرات آن، تنوع آثار حیاتی و جانوری که در رابطه با انسان است را هم به زیبایی تمام روی تن زمین نگاشت.

یکی از زمین نگارها خداوند کوه و تپه های مینایتوری نهبندان که در فاصله 5 کیلومتری از این شهر قرار گرفته اند.

از این کوه ها به واسطه نگارگری زیبایی که خداوند به همراه باد و آب در وسعتی به اندازه 25 کیلومتر مربع هنر آفرینی کرده است به دلیل زیبایی کم نظیر آن به عنوان کوه های مریخی یاد می شود.

در کارخانه ای که خداوند مبدع آن است کله قندهایی را ردیف به ردیف نهاده است که هر بیننده ای وقتی به آن می نگرد از زیبایی این نگارگر چیره دست انگشت حیرت به دندان گرفته و تا مدتی مات و مبهوت این همه نبوغ می ماند.

اگر بخواهی چیره دستی استاد نگارگری زمین را در دو و نیم میلیون سال قبل ببینی باید به تپه های ماسه ای که با ترکیب و رنگ بندی چشم نوازی در دو طرفه جاده نهنبدان به شهداد قرار گرفته سر بزنی تا آثا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه های مینیاتوری «نهبندان»؛ مریخ روی زمین

کوه های مینیاتوری «نهبندان»؛ مریخ روی زمین