مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 10:152021-10-28پزشكي

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و بومی روستایی در خلخال + عکس


در مدرسه توحید علی آباد برگزار گردید، انواع غذاهای سنتی وبومی با رویکرد تولید از مزرعه و استفاده از سر سفره خانواده ها به حاضرین در جشنواره معرفی شد.

  اهمیت استفاده از غذاهای سنتی برای سلامتی بدن سیده زهرا هاشم پور، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال با اشاره به پخت بیش از 70 نوع غذا در این جشنواره اظهار کرد: بیش از 22 گروه از خانواده های روستایی روستای علی آباد بخش مرکزی خلخال شرکت کردند و این جشنواره گامی مثبت در جهت معرفی غذاهای سالم و سنتی برای کاهش بیماری های عروقی و قلبی است.

وی افزود: هر چه میزان استفاده از غذاهای سنتی در بین خانواده ها نهادینه شود، به همان میزان سلامتی به بطن جامعه از طریق سفره سالم تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گفت: در بیشتر غذاهای این جشنواره  از جمله در آش ها، کیک و شیرینی ها، از حبوبات و خصوصا گندم به عنوان اصلی ترین منابع فیبر برای سلامتی بدن استفاده شده بود که نشان از اهمیت خانواده ها برای تامین مواد اولیه برای پخت غذاها است.

  جشنواره باعث آشنایی جوانان با غذاهای سنتی می شود منیژه حق گویی، دبیر جشنواره غذاهای سنتی و بومی زنان روستایی خلخال نیز بیان کرد: در این جشنواره غذاهایی همچون هدیک برنج و عدس، قلیه عدس، باقلاقاتق، شش انداز، آش گل نسترن، رشته پلو محلی با عسل، حل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و بومی روستایی در خلخال + عکس

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و بومی روستایی در خلخال + عکس