مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 10:052021-10-28اقتصادي

گردش مالی 100میلیارد تومانی هنر پته دوزی کرمان در سال/ صادرات چمدانی پته


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه گردش مالی هنر پته دوزی کرمان سالانه بالغ بر 100 میلیارد تومان است، گفت: - ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه گردش مالی هنر پته دوزی کرمان سالانه بالغ بر 100 میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در حرفه پته دوزی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

فریدون فعالی امروز ششم آبان ماه با اشاره به اینکه 600 رشته صنایع دستی در دنیا وجود دارد که از این تعداد حدود 300 رشته در ایران فعال است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع ایران متنوع ترین صنایع دستی در دنیا را دارد.

وی با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر هنرمند و صنعت گر صنایع دستی به غیر از فرش در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند، افزود: 300 رشته فعال صنایع دستی در کشور وجود دارد که در استان کرمان 100 رشته و زیر رشته آن فعال است.

فعالی با اشاره به اینکه پته دوزی یکی از صنایع دستی شاخص و بومی استان کرمان است، تصریح کرد: پته جزو رودوزی های سنتی محسوب می شود و در کرمان بیشترین سوزن دوزی انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: حدود 20 هزار نفر پته دوز در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که بیشترین پته دوزها در شهرستان زرند، کرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش مالی 100میلیارد تومانی هنر پته دوزی کرمان در سال/ صادرات چمدانی پته

گردش مالی 100میلیارد تومانی هنر پته دوزی کرمان در سال/ صادرات چمدانی پته