مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 05:252021-10-28اجتماعي

مرگ اکولوژیکی آبخوان ها در مازندران


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت:در صورت ورود پساب ها به محیط زیست، فرو نشست پدیده ای انکار ناپذیر خواهد بود و این عامل سبب مرگ آبخوان ها می شود.

- ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت:در صورت ورود پساب ها به محیط زیست، فرو نشست پدیده ای انکار ناپذیر خواهد بود و این عامل سبب مرگ آبخوان ها می شود.

حسین علی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اهمیت و کاربرد پساب اظهار کرد: پساب فایده چندانی ندارد اما با ایجاد فعل و انفعالاتی روی آن می توان زمینه بهره برداری از آن را فراهم کرد.

وی گفت: متاسفانه مازندران علی رغم داشتن اکوسیستم حساس کوه، دریا، جنگل و وجود رودخانه های دائمی بخش اعظمی از فاضلاب های خانگی آن تسویه نمی شود و در بهترین حالت میزان تصفیه آب خانگی در استان نزدیک به 15 درصد است که در کشور این میزان به طور میانگین به بیش از 50 درصد می رسد.

*کاکرد مهم پساب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران افزود:در حالی که اگر بتوانیم فاضلاب را تصفیه کنیم بخشی از آب مورد نیاز در صنعت و کشاورزی از پساب تسویه شده تامین می شود، بنابراین نخستین کارکرد پساب این است که ما دیگر نیازی به برداشت آب سالم از چاه ها نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ اکولوژیکی آبخوان ها در مازندران

مرگ اکولوژیکی آبخوان ها در مازندران