مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 23:252021-10-27پزشكي

ساخت آزمایشگاهی نسل های جدید سلول های خورشیدی با طول عمر و پایداری بیشتر


استاد دانشکده فیزیک دانشکدگان علوم دانشگاه تهران از ساخت آزمایشگاهی سلول های خورشیدی با طول عمر و پایداری بیشتر، تکرارپذیری و عملکرد بهتر خبر داد و گفت: - می کوشیم این نمونه از سلول های خورشیدی قابل رقابت با سلول های نسل اولیه و قابل عرضه به بازار باشند.

دکتر یاسر عبدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که کار ما عمدتاً آزمایشی و کاربردی است، اظهار کرد: علاوه بر مطالعات فیزیکی، تئوری و نظری که روی سلول هایی که می سازیم انجام می دهیم، بازدهی آن ها را نیز اندازه گیری، طول عمر آن ها را رصد و عوامل موثر در ناپایداری و عوامل موثر بر بهبود عملکرد آن ها را بررسی می کنیم، هم اکنون این سلول ها به صورت سلول های آزمایشگاهی در آزمایشگاه ساخته می شوند.

این فعال حوزه سلول های خورشیدی با بیان این که این سلول ها در دنیا هنوز به آن حد مطلوب پایداری نرسیده اند که بتوانند وارد بازار شوند، افزود: البته ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم.

می کوشیم که بتوانیم طول عمر، پایداری، تکرارپذیری و عملکرد آن ها را به حدی زیاد کنیم که قابل رقابت با سلول های نسل اولیه و قابل عرضه به بازار باشند.

تشریح علمی نحوه تولید برق از انرژی خورشیدی استاد دانشکده فیزیک دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در تشریح علمی نحوه تولید برق از انرژی خورشیدی با بیان این که نانوالکترون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت آزمایشگاهی نسل های جدید سلول های خورشیدی با طول عمر و پایداری بیشتر

ساخت آزمایشگاهی نسل های جدید سلول های خورشیدی با طول عمر و پایداری بیشتر