مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 14:152021-10-27سياسي

دادگاه قانون اساسی اندونزی حکم به قطع شبکه اینترنت داد


در پی ادامه دار شدن اعتراضات اجتماعی و به خشونت کشیده شدن آن در شهرهای اندونزی، دادگاه قانون اساسی این کشور با صدور حکمی شبکه اینترنت را قطع کرد.

- به نقل از رویترز، در پی ادامه دار شدن اعتراضات اجتماعی و به خشونت کشیده شدن آن در شهرهای اندونزی، دادگاه قانون اساسی این کشور طی حکمی با پر خطر خواندن ارتباطات اینترنتی در این شرایط، حکم به قطع شبکه اینترنت در این کشور داد.

بر اساس این گزارش، نوربانینگسی قاضی شعبه صادر کننده این حکم، با دفاع از نظر خود در قطع اینترنت، این اقدام را در راستای حفظ نظم عمومی و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در جامعه عنوان کرد.

این در حالیست که صدور این حکم، منجر به گسترده تر شدن دامنه اعتراضات مدنی علیه دولت اندونزی شده و بسیاری از فعالان اجتماعی نسبت به آن اعتراض کردند.

ساسمیتو مادرین رییس انجمن روزنامه نگاران مستقل اندونزی نیز با محکوم کردن صدور این حکم دادگاه قانون اساسی این کشور، گفت: این اقدام آزادی بیان را تهدید کرده و نهایتاً دموکراسی ما را رو به عقب خواهد راند.

وزیر ارتباطات اندونزی اعلام کرد که وزارتخانه تحت امر وی، قوانین مربوط به محتوای مورد انتشار در فضای مجازی را مورد بازبینی قرار داده و بر اساس آن، آن دسته از مواردی که منجر به ترویج خشونت در جامعه خواهد شد را فیلتر خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه قانون اساسی اندونزی حکم به قطع شبکه اینترنت داد

دادگاه قانون اساسی اندونزی حکم به قطع شبکه اینترنت داد