مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 13:102021-10-27فرهنگي

«بازگشت دوباره» با نگاه دقیقی به انسان شناسی


نشست نقد  و بررسی بخش دوم فیلم «بازگشت دوباره» ساخته فرهاد ورهرام از سوی کارگروه نمایش انجمن صنفی کارگردانان مستند شب گذشته چهارم آبان ماه برگزار شد.

- نشست نقد  و بررسی بخش دوم فیلم بازگشت دوباره ساخته فرهاد ورهرام از سوی کارگروه نمایش انجمن صنفی کارگردانان مستند شب گذشته چهارم آبان ماه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درابتدا مهرداد عربستانی استاد دانشگاه ومردم شناس درباره فیلم گفت: در 20 دقیقه آخر بازگشت دوباره فیلمساز نگاه دقیق انسان شناسی به موضوع دارد، برخلاف فیلم تاراز که افراد با دوربین حرف می زنند و در غالب مصاحبه زندگی خود را به مخاطب توضیح می دهند و ما با انسان شناسی مدرن روبه رو می شویم و ورهرام را می بینیم که باافراد ایل تعامل دارد و مخاطب می تواند با این افراد همزاد پنداری کند.

وی تغییردر شیوه زیست ایل بختیاری را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: زندگی ایل بختیاری امری پیچیده است تا آنجا که سئوالات زیادی را به وجود آورده و باعث مشکلات و معضلات در سکنی گزینی عشایر شده است.

فرهاد ورهرام پژوهشگر و مستندساز درباره فیلم خود گفت: دراین فیلم چکیده دو فیلم علف و تاراز گنجانده شده و سعی شده به شکلی فیلم ساخته شود تا مخاطبی که این دو فیلم را ندیده درجریان سیرتحول تاریخی ایل بختیاری قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بازگشت دوباره» با نگاه دقیقی به انسان شناسی

«بازگشت دوباره» با نگاه دقیقی به انسان شناسی