مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 12:302021-10-27اجتماعي

تخریبِ زنجیره ایِ خانه های تاریخی همدان


تخریب خانه ها در بافت های تاریخی همدان شکلی زنجیره ای به خود گرفته است، به گونه ای که در کمتر از یک ماه، و بدتر از آن در کمتر از یک روز سومین و چهارمین خانه تاریخی که وضعیتی مشابه دو خانه تاریخی دیگر در همدان داشتند با وجود قرار گرفتن در بافت تاریخی این .

- تخریب خانه ها در بافت های تاریخی همدان شکلی زنجیره ای به خود گرفته است، به گونه ای که در کمتر از یک ماه، و بدتر از آن در کمتر از یک روز سومین و چهارمین خانه تاریخی که وضعیتی مشابه دو خانه تاریخی دیگر در همدان داشتند با وجود قرار گرفتن در بافت تاریخی این شهر و با داشتن مجوز از مدیریت شهری، تخریب شدند.

با تخریب این دو خانه تاریخی، یعنی خانه خانجانی و خوشبخت  به نظر می رسد تخریب میراث فرهنگی در همدان، برای متولیان شهری اش، به اتفاقی طبیعی تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دهم مهر 1400 تخریب پرسر و صدای مدرسه تاریخی ظفر رخ داد؛ قدمی که مدیریت شهری همدان درست در نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی برداشت و یکی از مدارس قدیمی این شهر را از بافت تاریخی همدان رفت که حدودا مهر سال گذشته در دست بررسی بود؛ 10 نفر از اعضای وقتِ شورای شهر در صحن شورای اسلامی همدان، طرحی را تصویب کردند که شهرداری ها برای ساخت وساز در بافت تاریخی شهری یعنی رینگ اول و دوم، از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریبِ زنجیره ایِ خانه های تاریخی همدان

تخریبِ زنجیره ایِ خانه های تاریخی همدان