مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 12:102021-10-27سياسي

ایران، پرچمدار وحدت اسلامی بین مسلمین است


مولانا مفتی محمد مکرم، امام جمعه مسجد فتح پوری دهلی در مراسم تجلیل از پژوهشگران قرآنی هند گفت: ایران، پرچمدار وحدت اسلامی بین مسلمین است.

- مولانا مفتی محمد مکرم، امام جمعه مسجد فتح پوری دهلی در مراسم تجلیل از پژوهشگران قرآنی هند گفت: ایران، پرچمدار وحدت اسلامی بین مسلمین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع)، مراسم تجلیل از پنج پژوهشگر برجسته قرآنی هند از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی برگزار شد.

محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، با اشاره به اهمیت تدبر و تعقل در آیات قرآنی و نقش پژوهشگران و مفسران قرآنی در تسهیل فهم هرچه بیشتر معارف قرآنی برای مردم خاطر نشان کرد: به دلیل مشترکات فرهنگی و تاریخی و رویکرد مفسران و پژوهشگران قرآنی هند و ایران به معناگرایی، عقلگرایی و علم گرایی در فهم و تفسیر و تببین آیات قرآنی، دادوستدها و تأثیرگذاری متقابل و طی قرون گذشته در این حوزه بین ایران و هند فراهم شده است.

وی با اشاره به جایگاه هند در سیر اندیشه و تفکر اسلامی و قرآنی دو قرن معاصر گفت: امروزه مجموعه پرسش ها و چالش های فکری که انسان امروز با آن مواجه است بر ضرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران، پرچمدار وحدت اسلامی بین مسلمین است

ایران، پرچمدار وحدت اسلامی بین مسلمین است