مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 11:552021-10-27سياسي

رییس کمیته آب مجلس: دولت مانع از توسعه فولاد و کاشی سازی در کویر شود


همین امروز که بنده در حال صحبت هستم صنایع آب بر مانند فولاد و کاشی و سرامیک سازی در میبد یزد و دیگر شهرهای اصفهان در حال توسعه است که باید با جسارت دولت متوقف شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری ظهر امروز در جمع کشاورزان بروجنی گفت: کشاورزی ما امروز با منابع آبی گره خورده است و باید قبول کنیم امروز با تغییر اقلیم جدی  مواجهه هستیم؛ تغییر اقلیم هم در یک جمله به معنای خشک سالی است.

نماینده مردم بروجن در مجلس در تشریح وضعیت خشکسالی موجود بیان کرد: حدود 130 میلیارد متر مکعب مخازن آبی کل کشور بوده که امروز تقریبا تمام آن برداشت شده و این درحالی است که در هیچ کجای دنیا اجازه برداشت بیش از 40 درصد از آبخوان صادر نمی شود.

وی خطاب به کشاورزان توضیح داد: اگر می خواهیم همچنان کشاورزی داشته باشیم، هیچ راهی جز سازگار کردن کشاورزی با منابع آبی وجود ندارد و باید برای این مشکل، فکر جدی کنیم.

نماینده مردم در مجلس با انتقاد از اینکه در سال های گذشته فکر جدی برای تامین آب پایدار مورد نیاز استان نشده است، تصریح کرد: ممنوعه شدن تمام دشت های استان و عدم دسترسی به آب شرب نیمی از جمعیت استان گواه بر این ادعاست که مدیران گذشته برای منابع آبی برنامه نداشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کمیته آب مجلس: دولت مانع از توسعه فولاد و کاشی سازی در کویر شود

رییس کمیته آب مجلس: دولت مانع از توسعه فولاد و کاشی سازی در کویر شود