مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:402021-10-27اقتصادي

کاهش 27 میلیارد متر مکعبی منابع آب تجدید شونده


در مدت کمتر از 30 سال گذشته منابع آب تجدیدشونده کشور از 130 میلیارد مترمکعب به حدود103 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است و متوقف کردن کاهش آبخوان ها در صورت اجرای سند سازگاری پنج سال زمان خواهد برد.

- معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در مدت کمتر از 30 سال گذشته منابع آب تجدیدشونده کشور از 130 میلیارد مترمکعب به حدود103 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است و متوقف کردن کاهش آبخوان ها در صورت اجرای سند سازگاری پنج سال زمان خواهد برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم تقی زاده خامسی در جلسه شورای عالی آب که با حضور رییس جمهوری تشکیل شد، یا بیان اینکه در شرایط فعلی راهی به جز استفاده بهینه و دقت در مصرف آب، در بخش صنعت استفاده از پساب و آب دریا وجود ندارد، گفت: باید بسترهای جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه ها با سرعت بیشتری انجام شود تا پساب حاصل در اختیار بخش صنعت قرار بگیرد و جایگزین آب شیرین در این بخش شود.

به گفته وی اکنون حدود هشت میلیارد مترمکعب آب شرب مصرف می شود که قابلیت تبدیل شدن به حدود 6 میلیارد مترمکعب پساب دارد.

معاون آب و ابفای وزارت نیرو با اشاره به سند سازگاری با کم آبی که برای همه استان ها تهیه شده و به تایید وزیران همه دستگاه های ذینفع رسیده است، گفت: حدود 76 هزار ساعت کار کارشناسی در طول سه سال صرف آن شده و این سند دقیق ترین سندی است که در حال ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 27 میلیارد متر مکعبی منابع آب تجدید شونده

کاهش 27 میلیارد متر مکعبی منابع آب تجدید شونده