مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 05:152021-10-27پزشكي

سازمان غذا و دارو: 12300 مرگ به دلیل مسمومیت دارویی در 18 ماه


در سال گذشته و نیمه نخست امسال، داروهای آرامبخش بیشترین عامل مسمومیت دارویی بوده اند و در رتبه دوم مسکن های مخدر شامل متادون، ترامادول و مرفین و در رتبه سوم مسکن های غیر مخدر قرار دارند.

- در سال گذشته و نیمه نخست امسال، داروهای آرامبخش بیشترین عامل مسمومیت دارویی بوده اند و در رتبه دوم مسکن های مخدر شامل متادون، ترامادول و مرفین و در رتبه سوم مسکن های غیر مخدر قرار دارند.

رییس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروهای آرامبخش، مسکن های مخدر و غیرمخدر در رتبه اول تا سوم مسمومیت های دارویی قرار دارند، گفت: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، بیش از 8400 نفر در سال گذشته و نزدیک به 3900 نفر در نیمه نخست امسال، جان خود را بر اثر انواع مسمومیت از دست داده اند.

دکتر یسنا به منش در گفت وگو با ایسنا، همزمان با هفته پیشگیری از مسمومیت ها با اشاره به بیشترین نوع مسمومیت ها در کشور، گفت: اغلب مسمومیت های مراجعه شده به بیمارستان های کشور مسمومیت دارویی هستند.

میزان شیوع مسمومیت دارویی در شهرها و بیمارستان های مختلف، متفاوت است؛ اما به صورت میانگین، 40 درصد از مسمومیت های مراجعه شده به بیمارستان ها ناشی از دارو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو: 12300 مرگ به دلیل مسمومیت دارویی در 18 ماه

سازمان غذا و دارو: 12300 مرگ به دلیل مسمومیت دارویی در 18 ماه