مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 19:152021-10-26سياسي

فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان آغاز شده است


حوادث تروریستی در افغانستان دل هر انسانی را به درد می آورد و تردیدی وجود ندارد که آمریکایی ها در این گونه حوادث دست دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی سه شنبه شب در دیدار سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان با بیان اینکه دو کشور و دو ملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی عمیقی برخوردار هستند، گفت: باید از این ظرفیت ها برای تحکیم و تقویت روابط و همکاری نزدیک تر و گسترده تر استفاده کنیم.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و تاجیکستان، گفت: در سفر اخیر به تاجیکستان فصل جدیدی در روابط دوجانبه آغاز شد که باید از این فرصت در راستای منافع دو ملت استفاده کنیم.

رییسی در ادامه به اهمیت همکاری کشورهای همسایه به ویژه ایران و تاجیکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اشاره کرد و گفت: به دنبال تشکیل دولت فراگیر، متشکل از همه اقوام و گروه های سیاسی افغان هستیم.

وی تصریح کرد: باید دولت فراگیری در افغانستان وجود داشته باشد که بتواند امنیت افغانستان را تضمین کند و به جنگ و خونریزی و برادرکشی خاتمه دهد.

رییس جمهور گفت: حوادث تروریستی در افغانستان دل هر انسانی را به درد می آورد و تردیدی وجود ندارد که آمریکایی ها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان آغاز شده است

فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان آغاز شده است