مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 18:202021-10-26بين الملل

بنادر آستارای ایران و آستراخان روسیه خواهر خوانده شدند


سرپرست فرمانداری شهرستان مررزی بندر آستارا، گفت: بندر مرزی آستارا در شمال کشور و غرب استان گیلان با بندر آستراخان روسیه خواهر خوانده شدند.

- ایسنا/گیلان سرپرست فرمانداری شهرستان مررزی بندر آستارا، گفت: بندر مرزی آستارا در شمال کشور و غرب استان گیلان با بندر آستراخان روسیه خواهر خوانده شدند.

سعید میرقربانی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی مراسمی، امروز (سه شنبه 4 آبان) آیین امضای قرارداد خواهر خواندگی این دو بندر با حضور مقامات دو طرف و به صورت برخط برگزار شد.

وی با بیان اینکه این خبر به تأیید مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان رسیده است، ادامه داد: قرارداد خواهرخواندگی این دو بندر سبب می شود تا شاهد افزایش مبادله کالا بین ایران و روسیه باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه از مهمترین اهداف است، افزود: پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت های مشترک و ویژه این دو بندر و افزایش همکاری ها، شاهد توسعه صادرات کالاها و ترانزیت از طریق این دو بندر در پی امضای این قرارداد باشیم.

میرقربانی با اشاره به اینکه آستارا تنها شهر در جمهوری اسلامی ایران است که از حمل و نقل ترکیبی بین المللی دریایی، ریلی و زمینی بهره مند و منطقه ویژه اقتصادی بندر نیز فعال شده است، خاطرنشان کرد: با افزایش کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنادر آستارای ایران و آستراخان روسیه خواهر خوانده شدند

بنادر آستارای ایران و آستراخان روسیه خواهر خوانده شدند