مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 13:302021-10-26اقتصادي

استان های صدرنشین و قعرنشین در مطالعه


براساس آخرین آمار، استان های یزد، قم و قزوین بیش ترین و کرمانشاه، بوشهر و کهگیلویه وبویراحمد کم ترین سرانه مطالعه در کشور را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، بررسی میزان مطالعه، از مهم ترین شاخص هایی است که در سنجش سطح موفقیت توسعه فرهنگی در کشور بسیار به کار می آید و براساس آن می توان به تحلیل های فرهنگی قابل توجهی دست یافت.

براین اساس آمارهای سرانه مطالعه جزو شاخص هایی است که همواره توجه بسیاری را به خود جلب می کند و نشان می دهد افراد جامعه تا چه میزان برای مطالعه وقت می گذارند.

جدیدترین برآورد مرکز آمار ایران که در قالب طرح فرهنگ رفتاری خانوار انجام شده، نشان می دهد در سال1399 سرانه مطالعه افراد باسواد 15ساله و بیشتر، در ماه به طور متوسط 8ساعت و 18دقیقه بوده که به عبارت دیگر 16دقیقه و 36ثانیه در روز بوده است.

از این مقدار، 6ساعت و 32دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی، یک ساعت و 23دقیقه سرانه مطالعه روزنامه و 23دقیقه سرانه مطالعه نشریات مختلف بوده است.

دراین آمارگیری به 43هزارو700خانوارشهری و 18هزارو860خانوار روستایی و درمجموع به 62هزارو560 خانوار مراجعه شده و مجموع این اطلاعات از داده ها و پرسش های مربوط به حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه های اجتماعی، فعالیت های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی استخراج شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان های صدرنشین و قعرنشین در مطالعه

استان های صدرنشین و قعرنشین در مطالعه