مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 11:402021-10-26اقتصادي

بخش معدن در همدان 2500 شغل ایجاد کرد/ تعطیلی 117 معدن


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به فعالیت 180 معدن در همدان گفت: بخش معدن 2 هزار و پانصد شغل در همدان محقق کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدهادی احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت همدان در بخش معادن رتبه 12 تا 16 کشور را دارد اظهار کرد: در حال حاضر 298 معدن در استان دارای پروانه بهره برداری است به طوری که از بین 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 32 ماده در همدان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از نظر زمین شناسان همدان بهشت زمین شناسی محسوب می شود افزود: همدان دارای تنوع سنگ ها و مواد معدنی است به نحوی که انواع سنگ های موجود در زمین در همدان یافت می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: چرخه فولادی در استان با یک حلقه گمشده تکمیل می شود از همین رو استان پیشرفت قابل توجهی در این راستا داشته ضمن اینکه در حوزه کانی های صنعتی چون سیلیس با خلوص بسیار بالا، فلدسپات، آندالوزیت و دولومیت نیز حرف برای گفتن داریم.

وی در ادامه به سنگ های تزیینی اشاره کرد و گفت: سنگ مشکی تویسرکان به عنوان یک سنگ بی نظیر در دنیا است بنابراین به دنبال ثبت این سنگ هستیم و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش معدن در همدان 2500 شغل ایجاد کرد/ تعطیلی 117 معدن

بخش معدن در همدان 2500 شغل ایجاد کرد/ تعطیلی 117 معدن