مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:402021-10-26سياسي

تهران و باکو با هوشمندی به سوء تفاهمات پایان دادند


اختلافات و چالش های موجود میان همسایگان تنها در چارچوب مذاکرات و تعاملات طرفین و بدون اثرپذیری از بیگانگان قابل رفع و ضامن تامین منافع همسایگان و خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نورنیوز، تهران و باکو با هوشمندی به سوء تفاهمات پایان دادندبه گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما به نقل از نورنیوز؛ جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت همسایگانش تاکید داشته و در این چارچوب نیز برای توسعه مناسبات همه جانبه از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است.

نمود این رفتار را در اقدامات سازنده ایران در قبال اخیر میان ارمنستان و آذربایجان در مناطق اشغالی قره باغ می توان مشاهده کرد که در کنار تلاش های دیپلماتیک برای حل مسالمت آمیز مناقشات مذکور بر لزوم بازگشت اراضی اشغالی به آذربایجان تاکید کرد.

این رویکرد که جوهره آن مسالمت جویی و تاکید بر مشترکات است در حالی از سوی کشورمان دنبال می شود که در برخی مقاطع به دلیل سوء تفاهمات ایجاد شده در اثر شیطنت بدخواهان و مخالفان ایجاد ثبات در منطقه با پاسخ هایی نه چندان شایسته از سوی همسایگان مواجه می شود.

رفتار های هفته های اخیر مقامات جمهوری آذربایجان در قبال ایران که با ادبیاتی غیر اصولی و اتهام زنی های غیر منطقی همراه بوده نمونه ای از این رفتارهاست که متاسفان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران و باکو با هوشمندی به سوء تفاهمات پایان دادند

تهران و باکو با هوشمندی به سوء تفاهمات پایان دادند