مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 09:452021-10-26پزشكي

گزارش 405 مورد مسمومیت دارویی در چهارمحال و بختیاری طی 1.5 سال گذشته


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای سال 99 تا انتهای شهریورماه سال جاری 405 مورد مسمومیت دارویی به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو استان گزارش شده که از این تعداد 239 مورد تعمدی و 166 مورد اتفاقی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رضا محمدی گفت: شعار امسال سازمان غذا و دارو برای هفته پیشگیری از مسمومیت ها مانند سال گذشته پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا و با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مسمومیت های دارویی را همچنان صدرنشین انواع مسمومیت ها دانست و بر پرهیز از مصرف خودسرانه داروها تاکید کرد.

وی ادامه داد: حدود هفتاد درصد از مسمومیت های ارجاع شده به مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم کشور، مسمومیت های دارویی است.

محمدی افزود: از ابتدای سال 99 تا انتهای شهریورماه سال جاری 405 مورد مسمومیت دارویی به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو استان گزارش شده که از این تعداد 239 مورد تعمدی و 166 مورد اتفاقی بوده است.

وی ادامه داد: دیکوکسین و داروهای قلبی، داروهای ضد افسردگی و بنزودیازپین به ترتیب از عمده ترین داروهای مورد استفاده در مسمومیت های گزارش شده بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش 405 مورد مسمومیت دارویی در چهارمحال و بختیاری طی 1.5 سال گذشته

گزارش 405 مورد مسمومیت دارویی در چهارمحال و بختیاری طی 1.5 سال گذشته