مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 09:352021-10-26سياسي

نقشه راه عبور از ابربحران جمعیت


رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گفت وگو با جام جم از بحران کمبود جمعیت گفته است.

- ، از پیامدهای اجرا نشدن سیاست های فرزندآوری بسیار گفته شده، این که جمعیت ایران با سرعتی شگفت به سمت سالمندی می رود، این که کودکان آینده کودکانی تنها و افسرده خواهند بود و این که پیامدهای این رویه محدود به اقتصاد پیر نمی ماند و اثرات منفی آن در حوزه های امنیتی، سلامت و اجتماعی نمودی بسیار خواهد داشت.

فرصتی برای جبران غفلت در این حوزه وجود ندارد، آن طور که کارشناسان می گویند اگر خوش بینانه به این موضوع نگاه کنیم فقط هشت سال فرصت داریم تا از تنها پنجره جمعیتی باقی مانده استفاده کنیم و نرخ باروری را در جامعه ایران بالا ببریم.

سال هاست که این نرخ در حال کاهش است و تازه ترین آمارها حکایت از این دارد که درحال حاضر نرخ باروری در ایران 6/‏1‬ فرزند به ازای هر زن است.

این در حالی است که پیمایش ملی خانواده که سال 97 برگزار شده نشان می دهد هنوز جامعه ایرانی جامعه ای فرزندخواه و خانواده دوست است، نتایج این پیمایش نشان می دهد 18 درصد زوجین به تک فرزندی تمایل دارند، نزدیک به 60 درصد زوجین تمایل به دو فرزندی دارند و بیش از 21 درصد زوجین به داشتن سه فرزند یا بیشتر متمایلند و با این اوصاف میل فرزندخواهی بین 2/8 تا 3 فرزند است، در حالی که نرخ ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه راه عبور از ابربحران جمعیت

نقشه راه عبور از ابربحران جمعیت