مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-26بين الملل

آمریکا 48 ساعت قبل از وقوع، از کودتای سودان اطلاع داشت


برخی گزارش های رسانه ای حاکی از این هستند که فرمانده نیروهای مسلح سودان پیش از آغاز کودتا به آمریکایی ها درباره اقدام احتمالی نیروهای ارتش سودان علیه کابینه غیرنظامی اطلاع داده بود.

- برخی گزارش های رسانه ای حاکی از این هستند که فرمانده نیروهای مسلح سودان پیش از آغاز کودتا به آمریکایی ها درباره اقدام احتمالی نیروهای ارتش سودان علیه کابینه غیرنظامی اطلاع داده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت خبری اکسیوس آمریکا به نقل از برخی منابع آگاه از دیدار عبدالفتاح البرهان، فرمانده نیروهای مسلح سودان با جفری فلتمن، فرستاده آمریکا به شاخ آفریقا اعلام کرد، البرهان در این دیدار از احتمال اینکه نیروهای ارتش سودان به دلیل اختلاف نظرها با دولت غیرنظامی اقداماتی را علیه آن در پیش بگیرند، گفت.

کمتر از 48 ساعت پس از این دیدار، البرهان وضعیت فوق العاده در سراسر سودان، انحلال شورای حاکمیتی و کابینه این کشور و نیز تعلیق اجرای برخی بندهای قانون اساسی را در پی کودتا در این کشور با بازداشت عبدالله حمدوک، نخست وزیر و تعدادی از وزرا و چهره های سیاسی سودان اعلام کرد.

فلتمن پیشتر دیدارهایی با حمدوک و البرهان انجام داده و بر حمایت واشنگتن از تحول دموکراتیک و غیرنظامی در سودان برای خارج کردن این کشور از تنش میان دو تشکل نظامی و غیرنظامی در کابینه آن ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا 48 ساعت قبل از وقوع، از کودتای سودان اطلاع داشت

آمریکا 48 ساعت قبل از وقوع، از کودتای سودان اطلاع داشت