مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:402021-10-26سياسي

مروری بر دستاوردهای عملیات «فتح 2»


نیروهای قرارگاه «رمضان» سپاه پاسداران انقلاب اسلامیی با همکاری و تمهیدات و اطلاعات معارضان کرد عراقی و اجرای آتش سنگین، توانستند مرکز تاسیساتی برق 350 مگاواتی سد دوکان را با کمترین لطمه های نیروهای خودی منهدم سازند.

- نیروهای قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامیی با همکاری و تمهیدات و اطلاعات معارضان کرد عراقی و اجرای آتش سنگین، توانستند مرکز تاسیساتی برق 350 مگاواتی سد دوکان را با کمترین لطمه های نیروهای خودی منهدم سازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات فتح 2 در روز 4 آبان ماه 1365 در شمال محور جنگ به منظور انهدام تأسیسات صنعتی عراق واقع در شهر دوکان کردستان عراق صورت گرفت.

سد دوکان که در نزدیکی شهر سردشت ایران است، بر بلندی های شمال شرقی کردستان عراق و تحت سیطره اتحادیه میهنی کردستان عراق قرار داشت.

نیروهای قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و تمهیدات و اطلاعات معارضان کرد عراقی و اجرای آتش سنگین، توانستند مرکز تاسیساتی برق 350 مگاواتی سد دوکان را با کمترین لطمه های نیروهای خودی منهدم سازند.

یک سال و نیم پس از این عملیات و در ماه های آخر جنگ نیز نیروهای ایران توانستند در عملیات بیت المقدس 6 مواضع پدافندی خود را تا حد اشراف و تسلط برسانند و تا دریاچه پشت آن پیش ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر دستاوردهای عملیات «فتح 2»

مروری بر دستاوردهای عملیات «فتح 2»