مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 21:352021-10-25پزشكي

خوابیدن با دهان باز نشانه اختلال تنفسی است/عوارض خشکی گلو


متخصص گوش، حلق و بینی، باز گذاشتن دهان به ویژه در زمان خوابیدن را نشانه اختلال تنفسی دانست.

- ، علی صفوی نایینی با بیان اینکه تنفس و به ویژه خوابیدن با دهان بازمی تواند مشکلاتی ایجاد کند، اظهار کرد: به طور طبیعی باید با دهان بسته نفس بکشید ولی در مواردی خصوصاً در خواب ممکن است این اتفاق رخ ندهد این موضوع می تواند نشانه اختلالات تنفسی باشد.

وی با اشاره به این موضوع که تنفس با بینی با صرف انرژی کمتری نسبت به تنفس دهانی انجام می شود افزود: این در حالی است که کیفیت اکسیژنی که از طریق تنفس با بینی به فرد می رسد از کیفیت اکسیژنی که با تنفس با دهان باز به بدن می رسد به مراتب بهتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خشکی گلو را یکی از اصلی ترین عارضه های تنفس با دهان باز ذکر کرد و ادامه داد: تنفس از طریق بینی می تواند به مرطوب شدن گلو کمک کند.

صفوی با اشاره به مشکلاتی که تنفس از راه دهان ایجاد می کند، ادامه داد: خشکی مخاط دهان خصوصاً زمانی که عفونت های گلو ایجاد می شود، می تواند مشکل آفرین باشد، در این شرایط اگر تنفس از طریق بینی باشد مخاط مرطوب تر خواهد ماند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این موضوع که وقتی رطوبت راه های تنفسی را از دست بدهیم، معمولاً فرد دچار بی خوابی و یا بدخوابی خواهد شد ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوابیدن با دهان باز نشانه اختلال تنفسی است/عوارض خشکی گلو

خوابیدن با دهان باز نشانه اختلال تنفسی است/عوارض خشکی گلو