مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 20:552021-10-25سياسي

تأکید بر نقش محوری مساجد در رویکرد جدید مدیریت شهری اصفهان


شهر اسلامی یک جسم دارد و یک جان که جسم آن کالبدی است که در آن نشانه هایی وجود داشته باشد که نشان دهد این شهر، اسلامی است و نمونه های فراوان آن در شهر ما وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم زاده شامگاه دوشنبه در همایش مسجد و نقش آن در شهر اسلامی اظهار داشت: وجود در خصوص تمدن سازی اسلامی، اضافه کرد: تمدن سازی یعنی یافتن راه مشکلات جامعه بشری و ارائه الگوی زیستی که راه حل های مشکلات و مسائل بشری در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه انسان و به تبع آن جامعه اسلامی همواره در حال تحول است، تصریح کرد: ایستادگی در مقابل تحول موجب له شدن می شود و از سوی دیگر وادادگی در برابر توسعه منجر به از دست رفتن ارزش ها می شود و در حالت سوم که به گزینی است نیز هیچگاه خلق تمدن صورت نمی گیرد.

قاسم زاده تصریح کرد: تا وقتی که خودمان برای خلق تمدن و برای زمان و مکان برنامه نداشته باشیم، نمی توان تمدن سازی کرد و لذا مساجد باید ابتکار و مدیریت زمان و مکان داشته باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در انقلاب اسلامی، تاکید کرد: محل تلاقی روحانیت با مردم مسجد است و هرکس در موقعیت خود با علم و درک مقتضیات زمان و مکان باید در خصوص جذب جوانان به مسجد اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید بر نقش محوری مساجد در رویکرد جدید مدیریت شهری اصفهان

تأکید بر نقش محوری مساجد در رویکرد جدید مدیریت شهری اصفهان