مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 12:552021-10-25اقتصادي

آشنایی با فرهنگ رانندگی با خودرو های مجهز به گیربکس دوکلاچه (DCT)


در عرصه جهانی بسیاری از رانندگان دیگر مایل به استفاده از گیربکس های دستی نیستند و ترجیح می دهند که از گیربکس های اتوماتیک استفاده کنند.

جعبه دنده های اتوماتیک امروزه بسیار پیشرفته شده اند که نمونه ای از آن گیربکس های دوکلاچه یا DCT است.

براساس تحقیقات انجام شده از سوی مؤسسه IHS به عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات تحقیقات فناورانه خودرو، به کارگیری گیربکس های دوکلاچه (DCT) در خودرو های تولید اروپا رو به افزایش بوده و هم اکنون ده خودرو برتر جهان از جمله مرسدس بنز AMG، پورشه 911 Carrera، آئودی S3 و نیسان GT-R مجهز به گیربکس دوکلاچه هستند.

همچنین حضور SUVهای چینی مجهز به گیربکس های دوکلاچه ((DCT موجب شد تا مشتریان بازار خودرو ایران در این سگمنت با قابلیت های این نوع از جعبه دنده های اتوماتیک به خوبی آشنا شوند و این انتظار در بازار از خودروسازان داخلی ایجاد شود که به سمت به کارگیری این گیربکس ها حرکت کنند.

به دنبال مجهز بودن خودرو های پیشرفته و روز بازار ایران به گیربکس دوکلاچه و نحوه آشنایی مشتریان و رانندگان با این نوع از گیربکس، پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور در گفت و گویی به نحوه استفاده از این نوع گیربکس پرداخت.

نوری در توضیح نحوه استفاده از گیربکس دوکلاچه گفت: استفاده از گیربکس دوکلاچه در صنعت خودروی جهان بسیار رایج است برای مثال شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با فرهنگ رانندگی با خودرو های مجهز به گیربکس دوکلاچه (DCT)

آشنایی با فرهنگ رانندگی با خودرو های مجهز به گیربکس دوکلاچه (DCT)