مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 09:552021-10-25سياسي

جهالت و ناآگاهی زمینه ساز افراط و تفریط در دین


یک کارشناس مذهبی با اشاره به اقدامات مناسب آستان قدس رضوی در شرایط کرونایی گفت: افراط و تفریط از جهل نشأت می گیرد و ناشی از عدم آگاهی نسبت به اهل بیت(ع) و مکتب اسلام است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی با اشاره به اقدامات مناسب آستان قدس رضوی در شرایط کرونایی گفت: افراط و تفریط از جهل نشأت می گیرد و ناشی از عدم آگاهی نسبت به اهل بیت(ع) و مکتب اسلام است.

حجت السلام حمیدرضا ویژه در گفت وگو با ایسنا در خصوص هنجارشکنی در حرم مطهر امام رضا در روز شهادت این حضرت اظهار کرد: در روایتی از امام علی(ع) بیان شده است که نشانه های انسان جاهل دو چیز است و آن دو ویژگی را این گونه بیان می کنند که جاهلان به شدت افراط می کنند و یا اینکه دچار تفریط می شوند.

در جامعه شناسی نیز این دو دیدگاه بسیار پررنگ دیده می شود، به دلیل اینکه آگاهی نسبت به بسیاری از مسائل دینی در برخی افراد وجود ندارد، به گونه ای که نگاه های افراطی، اغراق آمیز و مبالغه در این افراد دیده می شود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در خصوص برخی از شخصیت های اهل بیت(ع) و یا شخصیت های پس از اهل بیت مانند حضرت ابوالفضل العباس(ع) و یا حضرت زینب(س) این چنین مبالغه هایی دیده می شود و این دیدگاه از عدم آگاهی نسبت به شخصیت این بزرگواران نشأت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهالت و ناآگاهی زمینه ساز افراط و تفریط در دین

جهالت و ناآگاهی زمینه ساز افراط و تفریط در دین