مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 07:302021-10-25دانش

ساخت نانوذرات نیکل برای ساخت آینه پزشکی و تلسکوپ


گروهی از محققان دانشگاه علم و صنعت روش سبز برای سنتز نانوذرات مغناطیسی نیکل آینه ای ارائه کردند که به گفته آنها این محصول علاوه بر آنکه در ساخت آینه های پزشکی کاربرد دارد، - گروهی از محققان دانشگاه علم و صنعت روش سبز برای سنتز نانوذرات مغناطیسی نیکل آینه ای ارائه کردند که به گفته آنها این محصول علاوه بر آنکه در ساخت آینه های پزشکی کاربرد دارد، در ساخت آینه تلسکوپ نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی ملکی، استاد تمام گروه شیمی آلی و عضو هیئت علمی و رییس دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره این پروژه گفت: در این پژوهش برای اولین بار نانو ذرات نیکل به روش آسان شیمیایی به جداره شیشه متصل شدند و خاصیت بازتاب نور و آیینه شدن را مورد ارزیابی قرار دادیم.

این خاصیت صرفا در سایز نانو قابل دست یافتن بود و همچنین خاصیت آنتی باکتریال خوب این نانوذرات نیز به اثبات رسید.

وی افزود: یکی از کاربردهای این فناوری، ساخت آینه مورد استفاده در صنعت و ادوات پزشکی است، زیرا سمیت آینه نیکلی کمتر از جیوه بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر از نقره است.

ملکی یادآور شد: همچنین این نانوذرات دارای خواص آنتی باکتریال بوده و دو باکتری بیماری زای استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کُلی را به طور مؤثری از بین می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوذرات نیکل برای ساخت آینه پزشکی و تلسکوپ

ساخت نانوذرات نیکل برای ساخت آینه پزشکی و تلسکوپ