مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 07:052021-10-25اقتصادي

بی آبی در یک قدمی تهران/ آمار و ارقام ترسناک است


تجمیع ذخیره مخازن سدهای امیرکبیر و طالقان 296 میلیون متر مکعب می شود که سال گذشته در چنین روزی این حجم 408 میلیون مترمکعب بود.

- شهریاری درباره وضعیت منابع آبی سدهای پنجگانه تهران و مقایسه آن با سال قبل، اظهار کرد: سال آبی 1399-1400 در حالی به اتمام رسید که یکی از کم بارش ترین سال ها را تجربه و رکورد جدیدی را در بارش فروردین ماه با تنها 2.

3 میلیمتر بارندگی بعنوان کمترین بارش در دوره آماری 53 ساله ثبت کردیم.

این سال آبی با حجم ورودی یک میلیارد و 325 میلیون متر مکعب به مخازن سدهای پنجگانه به اتمام رسید و این در حالی است که این حجم ورودی در سال آبی گذشته به میزان دو میلیارد و 214 میلیون متر مکعب بود، یعنی با یک کاهش 889 میلیون مترمکعبی ورودی آب به سدها مواجه شدیم.

کاهش ذخیره مخزن 314 میلیون متر مکعبی سدهای تهران به گفته وی اگر بخواهیم به زبان ساده تر کاهش 899 میلیون مترمکعب آب را تفسیر کنیم باید بگوییم این عدد بیش از 4 برابر مخزن پر سد امیرکبیر، دو برابر مخزن پر سد طالقان است، این میزان کاهش باعث شد که ما شروع سال آبی جدید را با کاهش مخزن 314 میلیون متر مکعبی نسبت به انتهای شهریور سال گذشته تجربه کنیم، این میزان کاهش حجم مخزن و ذخیره طبیعتاً باتوجه به خشکسالی حاکم در کشور و استان تهران می تواند تبعات زیادی را در پی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی آبی در یک قدمی تهران/ آمار و ارقام ترسناک است

بی آبی در یک قدمی تهران/ آمار و ارقام ترسناک است