مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 06:052021-10-25اقتصادي

بردسکن قطب مس شرق کشور است


رییس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن گفت: وجود بزرگترین کارخانه کنسانتره مس استان خراسان رضوی در این شهرستان موجب شده بردسکن به قطب مس شرق کشور تبدیل شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن گفت: وجود بزرگترین کارخانه کنسانتره مس استان خراسان رضوی در این شهرستان موجب شده بردسکن به قطب مس شرق کشور تبدیل شود.

شهرام طلوع فکور در گفت و گو با ایسنا، از وجود بزرگترین کارخانه کنسانتره مس استان خراسان رضوی در این شهرستان خبر داد و گفت: وجود این کارخانه موجب شده بردسکن به قطب و پایتخت مس شرق کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 60 پروانه بهره برداری و گواهی کشف و اکتشاف برای معادن بردسکن صادر شده است، افزود: وجود این معادن باعث شده تا در حال حاضر مقام دوم معادن استان به بردسکن تعلق گیرد.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت بردسکن تصریح کرد: شهرستان بردسکن به لحاظ ماده معدنی 19 میلیون تن ذخیره در حوزه مس، طلا، سنگ آهن و گچ دارد و مساحت برداشت آن در سطح شهرستان 590 کیلومتر مربع است.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال مستقیم برای 2500 نفر و 12 کارخانه فرآوری مس، آهن و طلا از توانمندی های جهادگران عرصه اقتصادی است.

طلوع فکور وجود معادن کرومیت، سلیس، کائولن، گچ خاکی، فلدسپات، سنگ های تزیینی، خاک های صنعتی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردسکن قطب مس شرق کشور است

بردسکن قطب مس شرق کشور است