مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:552021-10-25پزشكي

چطور «کم خونی» در «زنان» جبران می شود؟


استاد بیماری های زنان با اشاره به نقش مهم پروتئن در تأمین آهن و رفع کم خونی در زنان، گفت: بهترین منبع آهن مواد پروتئنی است که جذب بهتری دارد اما روی مصرف آهن مکمل تاکید دارم و خانم ها نباید فکر کنند مواد غذایی کفایت می کند.

- مریم کاشانیان، استاد بیماری های زنان در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره مهمترین عوامل موثر در تامین سلامت زنان ، اظهار داشت:از سنین نوجوانی یکی از مسائلی که خانم ها با آن مواجه می شوند قاعدگی است که می تواند روی سلامت تاثیر بگذارد؛ علی رغم اینکه این خود نشانه ای از سلامت یک خانم است، اما وقتی میزان خون ریزی زیاد باشد می تواند روی سلامت تاثیر گذارد و منجر به کم خونی و فقر آهن شود.

وی ادامه داد:متاسفانه چیزی که مورد غفلت قرار می گیرد میزان آهنی است که در مواد غذایی بوده و برای جبران کم خونی بسیار ناکافی است و هر ماه از بدن دفع می شود؛ بنابراین جبران این آهن خیلی ضروری است و خانمها باید به آن توجه کنند.

این استاد بیمارهای زنان گفت:ایده بسیار غلطی وجود دارد که فکر می کنند خون ریزی قاعدگی هرچه بیشتر باشد مفهومش این است که بدن سلامت تر است؛در حالی که این موضوع برعکس است؛ بنابراین این تصور غلط را نداشته باشیم که خون ریزی قاعدگی باعث می شود سلامت بهتر و بیشتر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور «کم خونی» در «زنان» جبران می شود؟

چطور «کم خونی» در «زنان» جبران می شود؟