مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:152021-10-25بين الملل

حال درختان بلوط و گون های ایلام خوب نیست/ روند سریع نابودی گیاهان مفید در ایلام


این روزها حال جنگل های عروس زاگرس خراب است آتش بر جان و تن درختان بلوط ایلام نشسته و تیشه عده ای بر ریشه درختان بلوط و گون آه را از نهان جنگل های ایلام بلند کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، جنگل های بلوط و درختان گون در استان ایلام هر ساله توسط عده ای قلع و قمع می شوند این موضوع سبب گلایه مردم و طبیعت دوستان شده و داد آنها را درآورده است.

   سرمایه خدادادی که برای نسل های بعد از خود برجای می گذاریم تله ای از خاک و خاشاک است؛ دیگر نفسی برای آیندگان باقی نخواهد ماند گونه های گیاهی جنگل های ایلام را دیگر باید در کتاب ها دنبال کرد.

جنگل های بلوط ایلام در حال نابودی است اما کسانی هستند که فریادهای نابودی درختان بلوط و گون را نمی شنوند؛ پناهگاه حیوانات، دیگر در امان نیست، سفره مردمی که از دل جنگل زندگی خود را می گذرانند، دیگر خالی می ماند.

 آری به راستی ما به دنبال چه هستیم چرا هنوز حال جنگل های بلوط زاگرس ایلام بدین گونه است چرا باید هر روز زخم هایی بر تن بی جان درخت بلوط و گون ببینیم چرا در هر گوشه ای از شهر می نگریم صحنه هایی از قطعه قطعه شدن درختان بلوط و گون و به آتش کشیده شدن آنها را ببینیم ؟   بی تدبیری مسوولان تا به کی ادامه دارد؟ دگر چه بهانه بر سر دارند؟ اعتباراتی هر ساله در جهت بهبود شرایط تصویب می شود اما کماکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال درختان بلوط و گون های ایلام خوب نیست/ روند سریع نابودی گیاهان مفید در ایلام

حال درختان بلوط و گون های ایلام خوب نیست/ روند سریع نابودی گیاهان مفید در ایلام