مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 22:552021-10-24بين الملل

آمریکا در تشکیل افغانستان دموکراتیک شکست خورد


زلمی خلیلزاد نماینده ویژه سابق دولت آمریکا در امور افغانستان با اذعان به شکست کشورش در تشکیل افغانستان دموکراتیک، تعامل با طالبان و توافق تدریجی با این گروه را بهترین گزینه دانست و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خلیلزاد در نخستین مصاحبه پس از استعفا از سمت خود به عنوان مذاکره کننده ارشد دولت آمریکا با گروه طالبان، از نحوه خروج دولت جو بایدن از افغانستان انتقاد کرد.

وی در مصاحبه خود پس از استعفا با برنامه فیس دِ نیشن شبکه سی بی اس به مارگارت برنان که روز یکشنبه به وقت محلی بصورت کامل از این شبکه خبری آمریکایی پخش شد، گفت یکی از دلایلی که دولت آمریکا را ترک کردم این بود که مباحث بر اساس حقایق و واقعیت ها و گزینه های ما نبود.

وی در انتقادی غیر مستقیم از دولت جو بایدن رییس جمهوری فعلی آمریکا اعلام کرد توافقی که خودش با گروه طالبان امضا کرده و به توافق دوحه مشهور شده بود، بر اساس شرایط بود نه تاریخ و زمان.

جو بایدن پیش از این اعلام کرده بود وی توافقی را به ارث برده که او را مجبور به خروج از افغانستان در زمان مشخص کرده و یا با گزینه نامطلوب اعزام نیرو های بیشتر به افغانستان مواجه ساخته است.

اما منتقدان بایدن می گویند دولت او امتیازات زیادی به گروه طالبان داده و در مقابل امتیازات کمی گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در تشکیل افغانستان دموکراتیک شکست خورد

آمریکا در تشکیل افغانستان دموکراتیک شکست خورد