مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 14:052021-10-24اقتصادي

کاهش میزان سوخت انبار شده کشورها/افزایش قیمت نفت ادامه دارد


باوجود آنکه قیمت نفت در بازار جهانی رشد چشمگیری داشته و به بالاترین میزان در چند سال گذشته رسیده است، اما باز هم پیش بینی می شود روند افزایش قیمت نفت کماکان ادامه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، کارشناسان می گویند باوجود آنکه همین حالا قیمت نفت به بالاترین میزان طی چند سال گذشته رسیده اما با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان بالا رفتن قیمت نفت فعلاً جا دارد.

میزان نفت انبار شده کشورها به کمتر از متوسط پنج سال گذشته پایین آمده و از سوی دیگر شاهد بالا رفتن تقاضای نفت در بازار جهانی هستیم، از آن طرف هم تأمین کنندگان نفت واکنش ضعیفی به بالا رفتن تقاضا داده اند.

از آن طرف بحران بالا رفتن قیمت گاز و زغال سنگ در آسیا و اروپا مزید بر علت شده زیرا بسیاری از مصرف کنندگان گاز و زغال سنگ به سمت استفاده بیشتر از نفت آمده و همین امر چشم انداز قیمت نفت را صعودی تر کرده است.

چشم انداز یک سال آینده هم برای قیمت نفت به دلایل دیگر صعودی است، از یک طرف در حوزه تقاضا شاهد بالا رفتن خرید نفت از سوی اقتصادهایی هستیم که محدودیت هایی کرونایی را کنار زدند و افزایش حمل و نقل موجب شده تا مصرف سوخت به خصوص بنزین و گازوییل بالا برود، به عنوان مثال کار به جایی رسیده است که در آمریکا و به طور کلی اقتصاد های بزرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان سوخت انبار شده کشورها/افزایش قیمت نفت ادامه دارد

کاهش میزان سوخت انبار شده کشورها/افزایش قیمت نفت ادامه دارد